Strony
Zobacz również
  • Media a wiadomości
    Formuła programu w znacznym stopniu jest uzależniona od jego bytowania. Medium, jakim jest telewizja, fakty podaje zawsze w połączeniu z obrazem. Oglądając wiadomości, widzimy miejsce wydarzeń oraz korespondenta danej stacji, …
  • Jaka powinna być reklama?
    Z pewnością nieraz byliśmy naprawdę zainteresowani jakimiś reklamami. Często zdarzają się takie, które faktycznie budzą u nas zainteresowanie i nawet, jeśli nie decydujemy się na kupno danego produktu, to nazwa …
Tagi
Najnowsze komentarze

    Czym jest reklama?

    Reklama jest to forma komunikacji, używana w celu przekonania odbiorców (widzów, słuchaczy lub czytelników) do podjęcia określonych czynności związanych z produktami, pomysłami lub usługami. Najczęściej wiązana jest ona z akcjami komercyjnymi jednak bywają także reklamy polityczne, obyczajowe czy ideologiczne. Reklamy zazwyczaj są opłacane przez sponsorów a ich odbiorcami są odbiorcy tradycyjnych mediów – prasy, telewizji i radia – a także odbiorcy nowych mediów – stron internetowych czy wiadomości tekstowych. Media, wiadomości, reklama są ze sobą nierozerwalnie powiązane i trudno byłoby wyobrazić sobie istnienie jednego z nich bez pozostałych. Reklama wydaje się być niezbędna z punktu widzenia rozwoju ekonomicznego, jednak nie obywa się bez kosztów społecznych. Niechciane e-maile o treści komercyjnej – tak zwany spam – pojawiają się tak często, że stały się wyjątkowo uciążliwe dla użytkowników poczty elektronicznej a także dla dostawców usług internetowych. Reklamy coraz nachalniej zapełniają przestrzeń publiczną a także wywierają presję psychologiczną, co może być szkodliwe.

    Leave a Reply